Vierkante vakantiekiekjes - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Janneke Hauser - WaarBenJij.nu Vierkante vakantiekiekjes - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Janneke Hauser - WaarBenJij.nu

Vierkante vakantiekiekjes

Blijf op de hoogte en volg Janneke

20 Januari 2013 | Nederland, Rotterdam

Het is januari en de Vakantiebeurs is weer door half Nederland bezocht. Voor velen hét moment om zich te oriënteren op de allerbeste bestemming voor het komende jaar. En voor mij hét moment om nog eens na te genieten van mijn vakanties van het afgelopen jaar. En dat doe ik door mijn veel te grote hoeveelheid foto’s terug te kijken. Op mijn computer…
Want op het moment dat ik een nieuwe reis wil boeken, heb ik nog steeds geen fotoalbum van mijn vorige reis. En die van de reis daarvoor… En daarvoor… En van al die andere leuke momenten in de afgelopen, uhmmm, VIJF jaar! VIJF jaar aan foto’s! Zou dat iets te maken hebben met mijn volle harde schijf?

Hoog tijd om een paar dagen vrij te plannen en mijn goede voornemen voor dit jaar nu alvast uit te voeren: fotoalbums maken. En dit keer niet met knippen en plakken, maar digitaal! Jarenlang heb ik geroepen: Ik doe het niet. IK. DOE. HET. NIET. Ga jullie gang maar allemaal, maar IK DOE HET NIET. Tot nu…

En dus zit in de stress, grote stress! Want hoe maak je zo’n hoogglanzend album? Hoe wordt zo’n perperduur ding net zo sfeervol als een knip-en-plak album? Zo een die oud ruikt; waarvan de foto’s vergelen; waarin je een dagboek kunt schrijven in je eigen handschrift; waarin je van die zwart-witte tekstballonstickers kunt plakken; met losse bonnetjes die volgende jaar niet meer te lezen zijn. Ouderwets? Ik zeg prachtig!

Maar nu kan ik niet meer terug en begin ik vandaag aan mijn grote klus. Uit duizenden foto’s heb ik er 900 (ik ben nog steeds trots op mezelf) geselecteerd. Nu nog onderscheid maken in voor- en achtergrondkiekjes. Dan volgen het uploaden, plaatsen op de juiste pagina, bepalen van de exacte grootte, kiezen voor de mooiste kleuren (zwart-wit of toch maar sepia en hé die groentinten staan me niet echt); en het toevoegen van special effects (puzzelstukjes of gescheurde randjes?). En als dat allemaal gedaan is, hoef ik alleen maar nog op zoek naar het bedrijf met de beste prijs-kwaliteit verhouding. Want wat zou ik na al die moeite bálen van vierkante ogen door te weinig pixels!

Met of zonder vierkante ogen of groene tint, één gouden tip staat op mijn netvlies gebrand: opslaan. Vergeet niet om tussentijds op te slaan! Ik benadruk: OPSLAAN!

Wat, foutmelding?

Nee toch, neee...

Knip-en-plakalbum ik kom er aan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 19 Mei 2010
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 60825

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 10 December 2016

Living life

25 Februari 2013 - 31 December 2014

Rotterdam e.o.

31 Augustus 2014 - 28 September 2014

Maleisië & Singapore

07 September 2013 - 05 Oktober 2013

Backpacken in Vietnam & Cambodia

06 Juli 2012 - 03 September 2012

Kids & Co

18 November 2011 - 24 December 2011

Back to Africa

01 September 2010 - 30 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: