Een nieuwe start! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Janneke Hauser - WaarBenJij.nu Een nieuwe start! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Janneke Hauser - WaarBenJij.nu

Een nieuwe start!

Door: jannekeghana

Blijf op de hoogte en volg Janneke

27 September 2010 | Ghana, Accra

Opa en oma hoe was de verjaardag gister? Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ik heb op afstand mee gekegeld en natuurlijk gewonnen! Het buffet was ook heerlijk :D! Ik hoop dat jullie een topdag hebben gehad. Het feest van vorig jaar lijkt nog zo dichtbij, ongelofelijk hoe snel de tijd gaat!
Sorry voor iedereen waarvan ik de verjaardagen ben vergeten en nog ga vergeten!!!

Where should I start? At the very beginning of course! Eerst iedereen hartstikke bedankt voor alle super lieve en leuke berichtjes! Krijg steeds een big smile op mn gezicht als ik ze weer lees. Op het moment dat ik dit typ in Word heb ik de berichtjes van mijn vorige verslag nog niet gelezen, dus reactie daarop komt de volgende keer!
Ik kreeg al van mam te horen dat ’t zo lang duurde voordat ik weer met een verhaal op de proppen kwam, maar daarvoor heb ik helaas een iets te goede reden. De maandag waarop ik mijn vorige verhaal typte begon ik aan een periode van 2 weken ziek zijn, in bed liggen, 2 keer de dokter bezoeken, bloed prikken (zonder flauw te vallen al vond de prikker mij maar raar dat ik perse wilde gaan liggen en anders dreigde weg te rennen (serieus)!) en medicatie slikken. Kortom: ik had koorts, diarree, enorme buikkrampen, was totaal futloos en voelde me behoorlijk verschrikkelijk! Nog steeds ben ik apetrots dat ik t heb volgehouden en dat ik sinds vrijdag eindelijk weer aardig op de been ben! Uitslag van mijn tweede doktersbezoek: typhoin (een salmonellabacterie in mijn darmen die zorgt voor malariaverschijnselen). Ik ben heen en weer geslingerd tussen mijn gastgezin, Sannes huis en Kakas house, zoekend naar de oplossing om het snelst weer op te knappen. De oplossing: Ik ben weg uit mijn oude gastgezin waar ik me vanaf het begin al niet op mijn plek voelde en ben zaterdag verhuisd naar een nieuw gastgezin (Caro ik lijk wel op jou!). Mijn nieuwe gezin (een modern family: 1 vader, 1 moeder, 3 dochters (6, 8 en 23), allemaal engels sprekend!) is in hetzelfde dorp als waar de meeste vrijwilligers zitten, incl. electriciteit en stromend water (wanneer ze beide werken natuurlijk, want een uur na aankomst hoorde ik alweer “oh the pipes are locked again”). Ik voelde me hier vanaf dag één al meteen een stuk beter en ‘thuis’, dus voor mijn gevoel begint mijn Ghana-avontuur nu écht! Ik ben echt in een warm bad beland! De 2 jongste vinden het prachtig om kappertje te spelen en continu te roepen hoe zacht mijn haar wel niet is. Mijn armen en benen zijn ook al uitvoerig bestudeerd en ingesmeerd met crèmepjes, want die zijn natuurlijk ook bereninteressant!
Jammer dat ik het traditionele dorp achter me laat, want ik heb wel geleerd dat je daar veel meer écht zíet dan in een huis met licht. Maargoed, stromend water is wel beter voor m’n gezondheid dan voedsel dat is bereid met regenwater dat al een week in en grote ton in de zon staat te koken (en waar tevens van alles in drijft). Gek he, dat ik daar ziek van wordt en de mensen hier niet :p.
Om een lang verhaal kort te maken en een nieuwe start te maken: ik ben weer beter, so you can stop worry! Iedereen die wist van mijn ziek zijn (pap en mam, Loes, Karlijn, Hannie en de rest van de cirkel), hartstikke bedankt voor alle steun op afstand!!!

Dus dan wordt het toch tijd om wat leuke dingen te melden, want het voordeel van ziek zijn is dat je alles heerlijk kunt observeren en dus heel veel ‘achter te schermen’ ziet:
• Het mooiste moment dat ik in Ghana heb gehad was ik vergeten te vertellen de vorige keer. Stel je voor, je zit in een restaurantje en besteld Schweppes (frisdrankje). Dan vraagt de ober je of je dan tonic of bitter lemon wil? Dus ik zeg: bitter lemon please. Zegt de ober heel nuchter: sorry, we don’t have it… Huh, Sanne en ik kijken elkaar en denken, nou dat zal wel. Dus de volgende keer, ja je voelt m al aankomen, weer hetzelfde verhaal. Ik had al lang en breed gezien dat er wederom helemaal geen bitter lemon was dus ik moest al lachen toen ik weer dezelfde ober aan zag komen lopen: Can I have a Schweppes please? Tonic or bitter lemon? Bitter lemon please. En voordat hij kan zeggen: sorry we don’t have it liggen Sanne en ik al helemaal dubbel van het lachen (ja loes die was ik nog niet vergeten) hahaha. Typische Ghanese logica dus, die mij m’n petje te boven gaat!
• Ik ruik naar Afrika (en hoe dat ruikt, ja dat is moeilijk uit te leggen).
• Het verschil tussen arm en rijk is hier vrij groot. Als je links kijkt (ja Bas, dan zie je rechts niks :P), zie je grote huizen met auto’s voor de deur en als je rechts kijkt zie je krotjes van hutjes met 5 kinderen in vodden voor de deur zitten. Het blijft toch heel raar om te zien. In Nederland zijn er ook verschillen, maar dat noem ik verschil tussen rijk en nog rijker!
• Wat hilarisch is om te zien: een Ghanees met een bril, een Ghanees met een regenjas en laarzen aan en een Ghanees met zo’n lange witte soepjurk, een baard en stoere helm op! Haha ik blijf t een zot gezicht vinden. Jammer dat het respectloos is om er een foto van te maken :p.
• Hajar (vrijwilligersbegeleider van de organisatie) is gek op vlees en komt continu in Kakas house kijken of ze ergens vlees kan stelen. Maar het is vooral géén stelen, want ze heeft honger! Voor de zekerheid gaat ze telkens toch maar even bidden tot God. Haha!
• Bij gebrek aan slabbertjes wordt gewoon het shirt van de baby uitgetrokken: zelfde effect: geen vieze kleren! Slim slim!
• Ghanese logica no. 2: je mag niet met je linkerhand eten, niets met links aannemen en niets met links geven, MAAR je mag wel eten met links vasthouden (huh???).
• Letterlijk álles wordt hier met fietsen en auto’s vervoerd daar was ik wel al achter, maar toch stond ik weer raar te kijken toen er opeens een fiets met daarachter een kruiwagen gebonden voorbij kwam rijden…
• Als ik de was doe is dat wereldnieuws en moet iedereen ’t weten, maar waarom snap ik nog steeds niet.
• Ghanese logica no. 3: als je ziek bent moet je vooral niet stil in bed gaan liggen volgens Ali. Dus ik lag me te bedenken waarom niet en mijn verklaring is als volgt: Als je in Nederland ziek bent dan doe je dus wat je normaal gesproken niet doet overdag: namelijk slapen. Aangezien de Ghanezen al de hele dag liggen te slapen, moet je dus als je ziek bent het tegenovergestelde doen en dat is verrassend genoeg: vooral niet gaan slapen!
• Kinderen op de middelbare zitten hier met gemiddeld 60 tot 80 leerlingen in één klas. Loes zie je het al voor je?
• Wat ik heel veel hoorde toen ik ziek was en ik dus kilo’s afviel: Ey where is your body? Waarop ik dacht: still here maar in mindere mate hoor :p!
• Kakas verklaring over het feit dat ik t zo raar vond dat je in Nederland dezelfde maan ziet als in Ghana: Then you know that there is only one God! (duh)
En dan tot slot hilariteit die eigenlijk geen hilariteit mag zijn (opa ik hoor u al lachen als u dit leest want dit is typische humor voor u):
Iedere avond wordt er in Kakas house waar ruim 40 mensen wonen (niemand weet precies hoeveel) ceremonieel gebeden. Ik zat daar geregeld bij uit interesse en soms ook uit verveling. 20 tot 30 Ghanezen die keurig in rijen aan het bidden zijn op uitgerolde matten blijft heel indrukwekkend om te zien! Als dikke moe (ja dezelfde die ook op d’r plastic zakje met geld in de sofa zit) dan gaat knielen en 24 paar billen mijn kant op wijzen (want knielen is dus op je knieën zitten en voorover buigen met je hoofd op de grond), dan moet ik me toch even omdraaien om niet heel hard in lachen uit te barsten over die ene enorm dikke batterij waar je gewoon niet omheen kunt kijken! (Sorry mam voor de lange zinnen en alle zinnen tussen haakjes, maar dat krijg je als je veel te vertellen hebt.)
Heel veel liefs en een dikke kus
Janneke

(Lieve klasgenootjes uit Rotjeknor: ik hoop dat jullie stage vlotter verloopt dan die van mij, want ik heb welteverstaan al 3 hele werkdagen gehad :p. Lisanne ben je al op uitje geweest met de bubs? En Ron waar ben jij nu beland (behalve in de goot :P)? Sanne hoe is je nieuwe huisje?)

  • 27 September 2010 - 09:10

    Huub Hauser:

    Janneke.

    Ik kan alleen maar beretrots op je zijn.

    Dikke kussen.

    Papa

  • 27 September 2010 - 09:40

    Edinger:

    Wat een verhalen zeg :) Ik ben blij voor je dat het weer beter gaat met je ;) Op mijn stage gaat het ook prima... heb alleen niet zoveel verhalen als jij hebt, haha

    Ik zie je volgende bericht tegemoet
    Doeii x

  • 27 September 2010 - 09:40

    Doom:

    Jannes!!! Wat een super verhaal weer! Pff wel echt balen dat je ziek bent geweest.. gelukkig nu inderdaad een hele nieuwe start.. dus bij deze: geniet dr van meid!!!

    xxxxx

  • 27 September 2010 - 10:27

    Cathjehh:

    Jannepan! Wat een verhaal weer! Ik had het er gisteren me Steph over dat je zo leuk schrijft, blijkt maar weer! Echt balen dat je zo ziek was :S. Goed te horen dat je weer beter bent! Wanneer krijgen we wat foto's? :D

    Have fun!

    xx

  • 27 September 2010 - 10:51

    Yvonne:

    Jannes,

    wat fijn dat het nu weer beter met je gaat, inderdaad niet gek dat je ziek wordt van water wat uit een regenton vol met tjak wordt gebruikt voor eten mee te bereiden! Ik weet zeker dat jou sterke maag straks alles aan kan als je terug bent in Nederland ;)! Jammer dat je geen foto's van de 24 billetjes op een rij mag maken, kan me voorstellen dat het er hilarisch uitziet ;)! Nog heel veel plezier en succes, en tot je volgende verhaaltje!

    Kusjes

    p.s1 ik heb nu dus wel een bril
    p.s2 ik ben in herhaling gevallen...;)
    p.s3 ga aub niet zo vaak als caro verhuizen, want dan moet je nog zo'n 8978758 keer
    p.s4 dat was het voor nu zo'n beetje...

  • 27 September 2010 - 11:02

    Stefanie:

    Je hebt het weer geweldig verteld!! Misschien moet je een boek gaan schrijven over je avontuur.
    Fijn dat 't allemaal goed afgelopen is, en nu kun je echt gaan genieten!!!
    Geniet van je nieuwe gezin, een fijne tijd samen!
    Hele dikke knuffel XXX
    mamsie

  • 27 September 2010 - 11:07

    Charles....:

    Keep em up Janneke...
    <3 the stories

    xoxo

  • 27 September 2010 - 11:19

    Marjan:



  • 27 September 2010 - 11:22

    Marjan:

    Hoi Janneke,
    gisteren hebben wij het verhaal al gehoord. Wat een domper zo aan de start! Ik ben echt heel blij dat je opgeknapt bent EN dat je bent gebleven. Wat een sterke griet ben jij, want het lijkt me knap eenzaam en verdrietig alleen met je ellende als je met niemand echt kunt communiceren.
    Hoop voor je dat nu het grote genieten en werken echt kan gaan beginnen, dan maar wat luxer.
    Het ga je goed!
    Ik lees al je blogs. leuk,
    Marjan

  • 27 September 2010 - 13:46

    Moooon:

    Haaa lieve oblonie Jannes! Wat een super verhaal weer.. Ik moest echt lachen.. (mijn stagebegleidster keek me aan en vroeg zich af of ik wel helemaal 100 was)Maar goed.. Fijn om te horen dat je weer beter bent, en uiteindelijk ook niet zo raar dat je ziek wordt van dat idiote eteN! Respect voor je..

    Ik vind het echt heel knap dat je dit zomaar allemaal doet en over je heen laat komen. Toch mis ik je wel hier met stappen hoor! Hoe zit dat daar eigenlijk? Want mijn stagebegleider is daar ook vaak geweest en die zei dat t best leuk was ;)!

    Heeerlijk om die verhalen te lezen, tis echt een heel andere wereld.. Kan het me bijna niet voorstellen..! En ik denk trouwens dat je stinkt! Maar goed, ik heb niet veel tijd om nog meeer te typen dus ik ga weer verder met serieuze zaken (hyves enz) en dan hoop ik snel weer wat van je te horen..!

    Geniet van je nieuwe start!! (btw wat doe je voor werk precies)

    SUCCES! Dikke kus

  • 27 September 2010 - 14:06

    Anouk:

    Heej zusje!!

    Dit keer niet in het engels... heb ik even geen zin in:S.

    Ik bn heel blij voor je dat het allemaal weer goed gaat. Vond het niet zo leuk als ik elke keer een minder leuk verhaaltje te horen kreeg via de telefoon.

    Weer zo'n leuk lang verhaal. Ik ben apetrots op je:P. Maak maar een nieuwe goede start.
    Ik ben toch wel blij dat je naar een wat luxer gezin bent gegaan, ook al is dat mischien niet zo leuk omdat het juist interessant is om te leven als hun daar. Maar nu gaat het teminste wel wat beter met je en je hebt mensen waar je mee kan praten.

    Heel veel plezier en geniet er maar van!!

    xxx je zusje

  • 27 September 2010 - 14:17

    Annelieke En Teun:

    Hoi janneke!

    hoe gaat het met jou?
    met ons gaat het goed.
    vind je het leuk in ghana?
    wij vinden jou foto's heel leuk.
    wij zijn nu aan het knutselen bij jullie
    thuis.
    gr, annelieke en teun!!!!!!!!

  • 27 September 2010 - 14:45

    Loes:

    Schatjee...!!

    Ben heeeeel blij dat je je al weer beter voelt, was toch wel even iets om zorgen over te maken. Super dat je nu in een warm nest valt en je het weer naar je zin kunt hebben.


    die klas met 60 tot 80 kinderen zie ik niet zitten, moet er niet aan denken haha..!!
    Jammer dat ik die grap van de schwepper niet bij de chinees uit kan halen, ik werk er namelijk niet meer. maby kan yf em proberen ..:)

    Geniet van je tijd daar en werk ze.. in 3 weken 3 dagen is al een hele prestatie hahaha! Ging dat hier maar zo :P

    |tot heeel snel..!

    (K)(L)


  • 27 September 2010 - 15:01

    Dorien:

    Hé..Janneke
    Poeh hoe..gelukkig gaat het nu beter met jou.
    Fijn te horen !!
    Maak er wat moois van !!
    Dikke knoevel van Dorien

  • 27 September 2010 - 15:35

    Kim:

    Erg leuk verhaaltje heb je weer geschreven! Jammer dat je ziek bent geweest, maar nu gelukkig weer met een frisse start beginnen!
    Veel plezier en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal!

    xx Kim

  • 27 September 2010 - 16:12

    Lisanne:

    Hai lieve Janneke,

    Wat een verhalen zeg, leuk om zo op de hoogte te blijven! Vooral blijven doen dus;). Gelukkig ben je weer redelijk de oude na toch een lange tijd ziek zijn (knap dat je er zo in je eentje door heen bent geslagen, zonder familie). Vanaf nu hopelijk geen rare dingen meer en kun je gewoon genieten en je ding doen! Gaat het denk je lukken met je stage opdracht? Ik ben inmiddels op uitje geweest naar Belgrado, het was erg leuk. Heb m'n collega's goed leren kennen dus mijn stage komt nu vast goed.

    Succes en tot de volgende mail!

    Xx Lisanne

  • 27 September 2010 - 16:39

    Ellen:

    Wat fijn dat je nu in een modern gezin zit met goede voorzieningen. Beter dan eten bereid met water uit een regenton en zwevende tatti erin... Engels spreken gaat je natuurlijk ook beter af dan Ghanees ;) Toch moet je ook fijn Nederlands blijven praten hoor! Wij luisteren wel! :D

    Tot je volgende verslag! xx

  • 27 September 2010 - 17:39

    Marigon:

    Lieve Jannneke

    Veel aan je gedacht de laatste dagen, dat nu alles goed mag gaan.
    Een hele fijn en leerzame tijd in Ghana.

    Groetjes en veel liefs Marigon

  • 27 September 2010 - 18:13

    Miesj:

    Hola chicka (obruni),

    Wat een verhaal zeg, hilarisch hoe je het hebt geschreven. Wel minder dat je ziek bent geweest maar als ik dit allemaal lees vind ik dit niet zo gek! Gelukkig kun je nu lekker communiceren / lol maken met je nieuwe familie!

    Ik stuur snel een lange mail want volgensmij krijg je mijn smsjes niet!

    Heel veel plezier en maak d'r een super tijd van! Dikke kus van mij

  • 27 September 2010 - 19:11

    Bas:

    Hoi Schat van een zus.
    Ik als oer limburgse broertje van je ben trots op een 4 maande(zus die voor 4 maande in ghana woont)Trots op je.
    Het was vandaag hier nat.
    Niks gedaan.
    Ge hangen in de keet.
    Ik zeg tocg altijt Janneke vrijdag doen we niet veel meer.

    Inderdaat as vrijdag doen we niks.
    Lekker met de mensen die mee gaan van nlw buitenbeheer heele dag zuid limburg.
    Halve dag maastreeg(maastricht).
    Iets met metse stenne .
    en andere helf in un grot in valkenburg.
    En dan uit eten op de koste van de baas.
    Dus je voelt hem al aan komen
    Heel veel eten.
    Baas betaalt tochg.
    ahahahah

    Zus i love (ik houw van je als Broertje)
    Zal aan je denken.

  • 28 September 2010 - 18:55

    Hannie:

    Ha lieve Janneke,
    Heel goed te horen dat je je weer goed voelt.
    Hoop dat je vanaf nu een kei leuke en mooie tijd hebt.
    Dikke knuffel van Hannie

  • 28 September 2010 - 19:35

    Petra Sliepenbeek:

    Wat ontzettend fijn voor je dat je weer beterderder bent!!! dan maar iets minder avontuurlijk in het begin, maar wel hygienischer. Ik had je ziek zijn zondag van je ouders gehoord. Poe, schrikken zeg. Je hebt het keigoed gedaan.

  • 28 September 2010 - 20:56

    Carrie B:

    Heeeey allerliefste Jannes,

    Ten eerste dacht ik NEEEEEEEEE ik wil dat Jannes een "steady gezin" krijgt :P (ipv mijn family switches in Amerika hahahaa)... miss beetje onmogelijk in Ghana, maaarrr het valt altijd te proberen!! Gelukkig voel je je wat meer thuis in je nieuwe familie. Al kun je die overheerlijke douche hier in Nederland nu wel 20x meer waarderen ;)

    Heel knap van je dat je het hebt volgehouden. Bij mij was de situatie ietsje anders, maar het gaat om dat doorzettingsvermogen mevrouwtje Hauzer!! EN DAT HEB JE!!!!!!!! (ps. als het te erg wordt deze zinnen gewoon negeren en doen wat het beste is voor je health)

    Heeeel veel plezier in je nieuwe familie!!! You have my blessing :D

    xxxxxxx Caro

    ps. niet teveel afvallen!! Denk eraan!!
    pps. ik ben aan het daten.... (om je even up-to-date te houden hahahaha)

  • 29 September 2010 - 10:43

    AnneKarlijn:

    Hi dearest cousine!
    Wunderful, ik vond het zo grappig dat ik je verhaal heb voorgelezen!
    Tonic or bitter lemon? Ik zie het zo voor me, geweldig!
    En dan die kruiwagen achter de fiets... :D
    Heb je al iemand ín een bed zien fietsen? Zo met het bed over zich heen? Probeer daar toch, misschien stiekem, snel een foto van te maken. Of schrijf het gewoon even op: er rijdt nu iemand langs met zoveel matrassen op zijn hoofd dat je zijn gezicht niet meer ziet. Als je dat later leest, dan vóel je je weer 'on the african grounds'. Of the way they contruct a phrase, is also typisch. But you probably do that already. (Nu stop ik, teveel tekst schrikt af.)
    So, for now i say goodbye, all the best dear! LOVE FROM LEUVEN.

  • 29 September 2010 - 18:16

    Ciel Joosten:

    Hallo Janneke.
    Ik kan alleen maar zeggen CHAPEAU. Geniet er nu van met volle teugen en take care.
    Ik zie uit naar het volgende verslag.

  • 30 September 2010 - 10:39

    Paul S:

    Hallo Janneke,
    2 logs van je gelezen.
    Als ik ze lees zie ik wel levendige en slaperige beelden voor me. Leuk geschreven.
    Hopelijk blijft Bterie nu weg...en worden de ervaringen (weer) positief.

  • 30 September 2010 - 11:41

    Truus De Kievit:


    Sjattepoemel !

    Blij dat alles goed afgelopen is.
    We wachten volspanning je verdere verhalen af.
    Dat je er iets geweldigs van gaat maken, dat weten we.

    Lieve groetjes,
    Truus en Wout.-

  • 30 September 2010 - 14:08

    Raan:

    Hi Janneke,

    Wat leuk om al je verhalen zo terug te lezen zeg! Ik heb het helemaal gevolgd alleen vergeet ik soms een reactie te plaatsen. Ik ben blij te horen dat je niet meer zo ziek bent en dat je je nu iets meer 'thuis' voelt. Je bent echt een bikkelmeid hoor. Nou ik kijk snel uit naar je nieuwe reisverslag zodat ik hier tijdens BCB weer stiekem met je kan meegenieten. hihihi Tot snel!

    Kusjes en een dikke knuf,

    Raan.

  • 01 Oktober 2010 - 19:02

    El Geurts:

    ha Janneke

    wat ben jij een sterke meid!!! eerst zo ziek zijn en dan daar helemaal alleen liggen.....ik moet er niet aan denken.
    Maar nu is gelukkig alles weer beter, en kun je ook met die mensen gewoon communiceren.
    Uiteindelijk KUMP ALLES GOOD.
    Ik wens je voor de komende tijd veel plezier en ik blijf je volgen.

  • 01 Oktober 2010 - 19:38

    Bas:

    Hoi zus .
    Alles goed?
    Als je weer in het mooie Grubbenvorst bent.
    Krijg je iets cado van mij.
    Ik mis je

    Kus Bas

  • 02 Oktober 2010 - 11:27

    Gerti Clabbers:

    Hoi Janneke,
    Ik heb net je verslagen gelezen. Het is en blijft een groot avontuur. Ook al moet je af en toe een beetje werken, kun je er zeker ook van genieten! Blijf dat doen! Dan blijf ik je verhalen lezen!

    Groetjes Gerti

  • 02 Oktober 2010 - 12:51

    Buurvrouwtje Ans:

    Hoy Janneke
    god zij dank dat het weer veel beter met je gaat.
    Je hebt ons wel laten schrikken hoor. We hebben genoten van je laatste verhaal. Heel fijn dat je je nu in het nieuwe gezin zo prettig voelt. Is voor mam en pap ook een hele geruststelling.
    Nog 3 weekjes en dan vertrekken wij weer naar Tenerife. Wij nemen dit keer de Laptop mee zodat ik je reisverslagen toch kan lezen.
    Janneke,veel groetjes en blijf nu gezond
    Hans en Ans

  • 03 Oktober 2010 - 13:59

    Rood Runer Bas:

    Hoi Zus
    Alles goed?
    Met mij wel.
    Gister wetstrijt in Eindhoven. Tegen Tilburg 2-2 Bas rood runer 2 keer gescoord.
    En tegel eindhoven 0-1 veloren.
    Jammer.
    Ze noemen me al rood runer.
    Speel mide voor.
    Ze willen me er bij hebben.
    Ik ben er zo dan wel uit dan niet uit wat ik doe.
    Lastig.
    Verder zijn Leo en marjan hier geweest hebben mee gegeten.
    Met leo gaat het goed.
    BElde naar anneke.
    En zij toen hallo hallo hallo heel hard op.
    LEo en Anneke stonden te lachgen.
    Toen ze leo Hauser hoorden.
    Je weet het he.
    dus gaat goed met leo.
    Maar verder met jouw alles goed.
    Staat daar ook onkruid??
    Zoja zekkker geen schoffel .
    Dan maar met je handen dat onkruid weg halle .
    Daarmee kan je ook metters make.
    Houw van je.
    Tot snel

  • 04 Oktober 2010 - 09:52

    Huub Hauser:

    Ha die Janneke.

    Een paar leuke foto's.
    Wat ben je aan het stampen?
    Je kamer ziet er ook goed uit.

    Ben benieuwd naar je volgende story.

    Kussssssss papa

  • 04 Oktober 2010 - 12:55

    Sanne Hemken:

    Hoi Lief,

    ik ben zo blij dat je je weer beter voelt!

    Huisje gaat prima, verheug me op onze 1ste Pyiama party.

    Miss you!

    Liefs Sanne

  • 04 Oktober 2010 - 16:27

    Loes:

    Heeej meid,

    Leuke foto's! Die kamer ziet er hel wat beter uit als de vorige, wat een ruimte!

    Ben blij dat je je weer helemaal gezond voelt, nu op naar de avonturen.. :d Kijk al uit naar je volgende verhaal!

    dikke kus!

    ps: heb je ook een ander adres nu? Kun je dat even doorsturen..? :D

    (K)(L)

  • 04 Oktober 2010 - 19:39

    Bas:

    Hoi Janneke.
    Dus zo te zien een mooi kamer.
    En je moeder lijkt heel aardig op de foto.
    Ik was blij om je te heb gehoord.
    Ik houw van je.
    Ben bere trots op je.over
    het lvk gesprokken.
    De toddezak zijn weer door.
    Dus maakt weer kans.
    Ik mis je kus bas

  • 04 Oktober 2010 - 20:05

    Sanne (van De Hbo-v):

    Hoi Janneke!
    Ik zag op hyves dat je nu dus in het verre Ghana zit! Wat super leuk! Het telt als stage voor je opleiding neem ik aan? Ben je hierna dan bijna klaar?
    Ik ben inmiddels afgestudeerd, werk als groepsleiding in de jeugdpsychiatrie. Totaal niet wat ik dacht 4 jaar geleden maar wel ontzettend leuk!
    Hopelijk heb je een erg leuke en leerzame tijd daar (zonder weer ziek te worden)! Ik ga je verhalen (die je overigens leuk schrijft!) zeker volgen :)!
    Groetjes, Sanne (van de hbo-v....)!

  • 06 Oktober 2010 - 18:21

    Lisa :

    He Janneke,

    Ik kwam via je hyves bij dit verhaal terecht! Wauw wat gaaf om je verhaal te lezen zo, en het feit dat je nu in Ghana zit is heel raar. Maar super veel plezier daar, en zeker niet meer ziek worden he, dat is zonde van je tijd! :P haha. Gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen! Ik hoop dat alles nu goed gaat en dat je een super tijd hebt daar!

    dikke kus, je bobo-maatje Lisa

  • 06 Oktober 2010 - 19:33

    Bas:

    Lieve Janneke.
    Alles goed??
    Hier op zolder wel.
    Het auto rijden ging goed vandaag.
    Zo te zien typ ik wel iedere of bijna iedere dag wat.
    Dit is ook goed.
    Voor het typen van mij.ahahah
    Ik mis je heel erg.
    Maar als je beseft dat het eergister maandag was.
    En nu al weer bijna Donderdag weet je dat het ook zo 30 december kan zijn.
    De tijt vliegt snel om.
    Nu even nog computeren en dan zo het koude nest in.
    Groetjes Bas

  • 07 Oktober 2010 - 17:34

    Suzanne Joosten:

    Oh oh, op z'n zachtst gezegd balen als je daar ziek bent en in je uppie zit! Maar des te knapper dat je bent gebleven en er weer tegenaan gaat, super. Hopelijk word je nu niet meer ziek en kun je genieten en geweldige ervaringen opdoen.

    Succes ermee!!

    Suzanne

  • 09 Oktober 2010 - 11:29

    Mel:

    jannnieeeee!!!! zuidlimburgse oud rotterdamse hier!!

    Wat leuk om wat verhalen van je te lezen! Was zo benieuwd ik dacht nu trek ik er f een goed SOG-uur voor uit om je verhalen te lezen! echt wat een ervaringen allemaal, en leuke reacties van iedereen ook. Misschien binnekort ook mijnalbum.nl? dat we ook wat foto's van je kunnen zien? :)

    Dikke zoen voor jou!

  • 09 Oktober 2010 - 11:30

    Mel:

    Ik ken trouwens niemand die ooit zoveel reacties heeft gekregen! halleluja wat ben jij populair!

  • 09 Oktober 2010 - 16:19

    Lisanne:

    Hai lieve Janneke,

    Hoe is het daar? Hopelijk heb je het nog naar je zin! In ieder geval leuke foto's! Inmiddels ook al wat aan je stage opdracht kunnen doen? Of komt dat allemaal als je weer back in town bent?
    Hier gaat alles in ieder geval goed maar mis je wel. Komend half jaar op school gaan we het weer ouderwets gezellig maken;)!!

    Ik zou zeggen tot mails en ik kijk uit naar je volgende story.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2011

Het einde ... het begin ...

29 December 2010

Home sweet home!

15 December 2010

Wintertime!

23 November 2010

Oud en vertrouwd!

08 November 2010

On the road
Janneke

Actief sinds 19 Mei 2010
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 60834

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 10 December 2016

Living life

25 Februari 2013 - 31 December 2014

Rotterdam e.o.

31 Augustus 2014 - 28 September 2014

Maleisië & Singapore

07 September 2013 - 05 Oktober 2013

Backpacken in Vietnam & Cambodia

06 Juli 2012 - 03 September 2012

Kids & Co

18 November 2011 - 24 December 2011

Back to Africa

01 September 2010 - 30 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: